• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Låter mer som okunskap om det nu inte finns en legitim anledning.
 

Traslisa

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 December 2021
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Ställde tidigare idag en fråga men hann få svar av min handläggare (som dubbelkollade med en jurist på KFM) innan någon på forumet svarade så jag tog bort frågan, tänkte dock informera om svaret då jag själv sökt utan att hitta något rakt svar varken via google eller på forumet.

Jag kommer få ut pengar på en försäkring då jag råkade ut för en grov misshandel och fick men för livet. Det är flera år sen det hände men nu kommer tydligen sista utbetalningen. Min fråga var då om detta kan ha nån inverkan på sanering/inledande och svaret är Nej. Så länge försäkringsersättningen inte gäller förlorad arbetsinkomst utan kvarvarande men såsom medicinsk invaliditet i mitt fall eller annan slags sveda och värk tar inte KFM dom pengarna.
Däremot råder jag alltid till att prata med handläggaren om det, ju mer transparens ni har i er kontakt desto bättre. Det tyckte även min handläggare var en bra inställning.

Säg gärna till om nåt blev luddigt. Är oerhört trött och påväg i säng. Ha en fin kväll!

Sökord: Försäkringsersättning, skuldsanering, utmätning, försäkringspengar, försäkringsbolag, ersättning, kronofogden
Hej!
När du fick beskedet från KFM, var du i inledande eller hade fått det slutliga beslutet?
Vi har motsvarande fråga, maken har fått invaliditetsersättning från AFA och vi undrar om han får behålla pengarna. KFM har bett honom begära omprövning så det har han gjort. De kunde inte säga rakt av att han får behålla pengarna. Vi har båda skuldsanering sedan drygt ett år och det är svårt att hitta någon info om detta.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Avslag omprövning skuldsanering, ville betala mer. Fortsatt 0-plan till mars 2022, skuldsanering till mars 2024.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Om man skulle gå ner i tid från 100% till säg runt 87% när man har skuldsanering. Finns risken att man blir av med sin skuldsanering då?
Eller om man skulle byta tjänst inom samma arbetsgivare man redan har men man går ner i lön. Är det samma risk där att man blir av med sin sanering?

Har tyvärr blivit kalle-anka på jobbet och detta tär som satan på en, magproblemen och huvudvärken löser av varanda. Aldrig behövt gå till läkare så ofta som jag gjort och gör nu.
Vill absolut inte riskera min sanering, utan man krigar på. Men vill inte må som en säck heller.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Avslag omprövning skuldsanering, ville betala mer. Fortsatt 0-plan till mars 2022, skuldsanering till mars 2024.
Härligt men det är ju bara tv månader det rörde sig om för sen har du betalningsfritt fram till 2024 antar jag ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp